Pozycjonowanie to skuteczny i relatywnie tani sposób na promowanie marki, konkretnych usług i produktów. Warto jednak wspomóc się też innymi narzędziami reklamowymi, aby uzyskać jeszcze lepsze efekty, zwiększyć rozpoznawalność marki, ruch na stronie i wyniki sprzedażowe, dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Niezwykle pomocna jest kampania Google Ads. Jej stworzenie zajmuje niewiele czasu, można ją modyfikować. Stanowi skarbnicę cennych informacji, mogą pozwolić sobie na nią nawet firmy z ograniczonym budżetem. Jeśli komuś zależy na zwiększeniu skuteczności i zasięgu reklamy strony internetowej, to kampania Google Adwords będzie świetnym wyborem.
Jaki wybrać rodzaj kampanii Google Ads?
Na początku należy ustalić typ kampanii Google Adwords, mając na uwadze firmowe cele reklamowe. W zależności od rodzaju kampanii, treści będą wysłane konkretnej grupie docelowej. Do dyspozycji są kampanie, dzięki którym reklamy stają się widoczne obok wyników wyszukiwania Google, co pozwala dotrzeć do osób szukających w danym momencie konkretnych produktów/usług. Oczywiście zadbać należy o odpowiedni dobór słów kluczowych do specyfiki wybranej kampanii. Reklama musi odpowiadać na potrzeby konsumentów. Inną opcją będą kampanie w sieci reklamowej, które budują zaangażowane, promują aplikacje mobilne, dotyczą remarketingu. Dla wielu osób najlepszym rozwiązaniem będzie kampania produktowa, która służy promowaniu oferty sklepowej, zwiększeniu ruchu na witrynie, pozyskiwaniu wartościowych klientów. Trzeba stworzyć odpowiedni plik produktowy, przesłać do Google Merchant Center i potem utworzyć kampanię. Reklamy pokazywane w sieci wyszukiwania zawierają zdjęcia produktowe, tytuły, ceny, nazwę sklepu itd. Jeszcze inną opcją jest kampania wideo, prosta w konfiguracji i zarządzaniu. Dostępne są nawet uniwersalne kampanie Google Ads promujące aplikacje mobilne.
Co należy mieć na uwadze podczas tworzenia kampanii Google Ads?
Po wybraniu dowolnego typu kampanii Google Ads można przejść do określenia jej celu. Trzeba właściwie określić grupę docelową, dobrać treści i formę. Reklamy powinny zostać dopasowane do potrzeb potencjalnych klientów, ich zainteresowań, napotykanych przez nich problemów. Należy sprawdzić, czego dokładnie szukają Internauci, aby móc dobrać odpowiednie słowa i frazy kluczowe. Warto skorzystać z narzędzi w postaci planera słów kluczowych AdWords i Google Trends oraz Semstorm czy Senuto. Za pomocą narzędzi analitycznych można znaleźć konkretne słowa kluczowe cieszące się największą popularnością wśród potencjalnych klientów. Zadbać należy również o strukturę konta, podzielenie kampanii na grupy reklam. Podczas tworzenia reklamy trzeba mieć na uwadze to, aby wyróżniała się na tle oferty konkurencji, udzielała wyczerpującej odpowiedzi na zapytania użytkowników i przekonywała do kliknięcia w nią. W tekstach reklamowych warto umieścić liczby, korzyści, zachętę do działania. Zaleca się ustawić konwersję bezpośrednio w menu Google Ads, wykluczyć ogólne i słabo konwertujące słowa oraz zapytania niedotyczące oferty. Trzeba też sprawdzić wynik jakości słów kluczowych. Kampanie Google Adwords muszą być stale monitorowane i modyfikowane zgodnie z pojawiającymi się zmianami.