Usługi kurierskie dla firm
Usługi kurierskie odgrywają istotną rolę w działalności wielu firm, szczególnie sklepów internetowych.
Przesyłki kurierskie w e-commerce
Usługi logistyczne są szczególnie ważne w handlu elektronicznym, ponieważ często są jedynym punktem fizycznego kontaktu z klientem. Z tego względu najlepiej stawiać na sprawdzonych przewoźników, którzy dostarczą przesyłkę szybko i niezawodnie. Warto zauważyć, że obecnie nadanie paczki do Paczkomatu® InPost cieszy się większą popularnością wśród klientów sklepów online niż tradycyjne usługi świadczone przez firmy kurierskie. Wynika to z tego, że coraz liczniejsze Paczkomaty® (jest ich już ponad szesnaście tysięcy na terenie całego kraju) są coraz bardziej dostępne, a oferują możliwość łatwego odbioru paczki o dowolnej porze dnia i nocy, przez siedem dni tygodniu oraz atrakcyjne ceny (w porównaniu do usługi kurierskiej). Firma kurierska jest jednak nadal niezbędna w działalności e-handlowej, ponieważ za pośrednictwem kuriera można nadać przesyłkę do dowolnego miejsca w kraju. Firma kurierska oferuje korzystne ceny klientom biznesowym podpisującym długoterminowe umowy, które uzależnione są od liczby nadawanych paczek. Tak więc decydując się na wysyłanie wszystkich przesyłek za pośrednictwem jednego operatora można zmniejszyć koszty wysyłki, co właśnie możesz mieć w ramach umowy z InPost. Jest to szczególnie ważne dla początkujących sklepów online, które nie mają jeszcze dużych obrotów. Dla tych sklepów ważna jest też możliwość wysyłania zamówień za pobraniem. Chociaż taka forma płatności oznacza konieczność czekania na pieniądze i wiąże się z ryzykiem, że klient nie opłaci zamówienia, to jest ona też często wybierana przez klientów, którzy nie znają danej marki i może jeszcze nie do końca mają zaufanie do sklepu. Przesyłka pobraniowa w InPost może zostać wysłana kurierem i do Paczkomatu®, a klient może zapłacić za nią między innymi BLIKiem, w tym także w aplikacji InPost Mobile. Sama obecność tej formy płatności stanowi dla wielu kupujących dowód, że sklep jest godny zaufania, podobnie jak powiązanie z rozpoznawalną i cieszącą się zaufaniem marką operatora. A jeśli chodzi o zaufanie i zadowolenie klientów, InPost uzyskuje w badaniach rynku najwyższe noty w porównaniu z najlepszymi firmami kurierskimi. Zadowolenie klienta z dostawy przenosi się na jego ogólne odczucia na temat całej transakcji. Co jeszcze oferuje InPost sklepom internetowym? Po pierwsze, oczywiście integrację systemów operatora z oprogramowaniem sklepu, dzięki czemu wiele procesów można zautomatyzować i przyspieszyć. Ponadto, usługa podjazdu kurierskiego (to znaczy, kurier przyjedzie do siedziby firmy odebrać paczki) jest darmowa przy nadawaniu o najmniej pięciu przesyłek, co w sklepie internetowym nie powinno być problemem. InPost może się również zająć obsługą zwrotów (a darmowe zwroty są często kluczowe w działalności e-handlowej, szczególnie przy sprzedaży odzieży i butów, które są najczęściej kupowanymi w sieci towarami). Usługa Szybkie Zwroty pozwala klientom sklepu internetowego na łatwe nadanie przesyłek ze zwrotem poprzez sieć Paczkomatów®, za pomocą prostego formularza online lub aplikacji, bez potrzeby drukowania etykiety nadawczej. Jak podaje raport Gemius o e-handlu w Polsce za 2021 rok, Paczkomat® jest obecnie najpopularniejszą metodą zwrotu towarów do sklepu internetowego.
Paczka kurierska w biznesie
Firmy kurierskie współpracują także z innymi podmiotami gospodarczymi. W biznesie nie brakuje sytuacji, w których paczka ma dotrzeć we wskazane miejsce szybko i niezawodnie. Umowy i inne dokumenty wymagające podpisu, próbki i prototypy, ulotki i inne materiały marketingowe itd. itp. Co InPost ma do zaoferowania klientom biznesowym innym niż sklepy internetowe? Po pierwsze możliwość nadawania przesyłek kurierskich z Paczkomatu®, jak i nadawania przesyłek do Paczkomatu® u kuriera. Jak już wspomniano, podjazd kurierski jest darmowy przy nadawaniu pięciu paczek na raz, ale nawet standardowa cena to zaledwie około pięciu złotych. InPost ponadto oferuje też opcję dostawy do określonej godziny następnego dnia po nadaniu – dziesiątej, dwunastej, lub siedemnastej. W ofercie operatora są też usługi kuriera lokalnego dostępne na terenie Warszawy, Łodzi, Krakowa, Katowic i Wrocławia, jak również w promieniu 30 km od granic tych miast. Usługa ta skierowana jest do firm, które potrzebują dostarczać przesyłki w obrębie jednego miasta. Jedną z zalet prowadzenia działalności w dużym mieście jest bliskość potencjalnych kontrahentów, ale przekazanie paczki jednemu z nich wcale nie musi być oczywiste. W tym samym mieście niekoniecznie oznacza blisko, a oderwanie pracownika od innych obowiązków na dwie godziny niekoniecznie jest opłacalne. Tu na scenę wchodzi kurier lokalny. InPost oferuje tu zarówno doręczenie do konkretnej godziny jak i usługę w ramach której kurier pojedzie wprost od nadawcy do odbiorcy. Dostępna jest także usługa dostarczenia dokumentów do podpisu i zwrócenia ich po podpisaniu do nadawcy. Dokumenty te mogą być w formie elektronicznej – są wtedy przenoszone na specjalnie zabezpieczonym tablecie i podpisywane w obecności specjalnie przeszkolonego personelu.