Kiedy masz odpowiedni bieg, trochę praktyki i pewności siebie, holowanie może być równie łatwe jak jazda jednym pojazdem. Jednak bezpieczeństwo zawsze powinno być głównym problemem podczas ciągnięcia przyczepy. Ponieważ bez względu na to, jak łatwy i wygodny jest to proces, faktem jest, że Twój zestaw holowniczy waży więcej i nie omija ani nie zatrzymuje się tak łatwo, jak inne samochody na drodze.
Przestrzegając kilku prostych zasad i praktyk bezpieczeństwa, możesz znacznie zmniejszyć prawdopodobieństwo wypadku i radzić sobie w wielu sytuacjach awaryjnych podczas jazdy – byś mógł jeździć jak zawodowa pomoc drogowa Hannover.
Podstawowe praktyki bezpieczeństwa w holowaniu
Zdrowy rozsądek jest Twoim najlepszym przyjacielem, jeśli chodzi o bezpieczne przemieszczanie się na lawecie, a zbytnia pewność siebie to najgorszy wróg. Faktem jest, że z nowoczesnym wyposażeniem i dobrze przygotowaną przyczepą i pojazdem holowniczym holowanie może być prawie tak naturalne, jak jazda jednym pojazdem, ale nigdy nie należy jeździć przyczepą jak zwykłym samochodem – laweta Hannover nigdy nie zatrzymuje się i zachowuje w ten sam sposób.
Podczas holowania przyczepy należy zawsze pamiętać o następujących wskazówkach
Załaduj właściwie swoją przyczepę – upewnij się, że obciążenie przyczepy jest zrównoważone z około 60% całkowitego ciężaru z przodu (ale nie za daleko z przodu) osi. Upewnij się również, że ładunek jest wyśrodkowany i zabezpieczony, a środek ciężkości jak najniżej.
Podłącz w prawo – upewnij się, że wykonałeś procedurę podłączania przyczepy i dwukrotnie sprawdziłeś wszystkie połączenia. Upewnij się, że łańcuchy bezpieczeństwa są skrzyżowane pod dyszlem przyczepy i dobrze połączone, to kluczowe.
Zezwalaj na częste zatrzymywanie się i podążanie za odległością – podczas przewożenia lawetą musisz pozwolić na znacznie większą odległość. Podstawowa fizyka mówi, że nawet z najlepszymi hamulcami zatrzymanie dużej ciężarówki i lawety zajmuje więcej czasu niż małego samochodu.
Zachowaj szczególną ostrożność podczas zmiany pasów – zmiana pasów jest wyzwaniem, zwłaszcza jeśli ruch na nowym pasie porusza się znacznie szybciej lub wolniej niż Ty. Po prostu nie możesz szybko przyspieszyć, aby dopasować się do ruchu, i nikt nie lubi być odcięty. Upewnij się, że masz zamontowane szerokie lusterka do lawety, aby mieć dobry widok na pas obok pojazdu holującego i na całą długość przyczepy.
Zachowaj cierpliwość do wolniejszych pojazdów – wyprzedzanie wolniejszego samochodu powinno być rzadkim zjawiskiem podczas holowania. Musisz pozwolić na wielokrotne przekroczenie odległości normalnie wymaganej do przejechania innego pojazdu. Przekraczanie drogi dwupasmowej prawie nigdy nie powinno mieć miejsca – należy mijać tylko pojazdy, które nie mogą utrzymać co najmniej 50% prędkości zadanej. Lepiej poczekać na rozjazd i mieć nadzieję, że w tym momencie naturalnie wyminie się kierowcę spowalniającego ruch. Zdrowy rozsądek – to najważniejsza wskazówka.
Dzięki a poradnik, sam mam kampera więc się przyda