Czy warto prowadzić pozycjonowanie stron ?

Prowadzisz własną działalność, jednak nie wiesz jak sprawić, by twoja oferta dotarła do większego grona odbiorców? Zastanawiasz się, czy pozycjonowanie strony internetowej ma sens i warto zainwestować w nie pieniądze? Zapoznaj się z poniższym tekstem i dowiedz się, dlaczego pozycjonowanie jest jedną z najlepszych form marketingu internetowego! Porady prosto od specjalistów z WMH Agency.

Zwiększ rozpoznawalność marki i umocnij swoją pozycję na rynku

Im wyżej Twoja strona pojawia się w wynikach wyszukiwania Google, tym częściej klienci na nią wchodzą i tym częściej trafia do użytkowników, którzy jeszcze nie mieli okazji poznać Twojej firmy. To sprawia, że marka zyskuje na popularności i staje się coraz bardziej rozpoznawalna. Co więcej, skutecznie zapisuje się w świadomości konsumentów i w razie potrzeby zakupowej to właśnie twoja firma będzie pierwszą, która przyjdzie im do głowy! Pozycjonowanie firmy może również pomóc w budowaniu pozycji eksperta w branży. Jeśli zadbasz o optymalizację strony i publikowanie na niej wartościowych i merytorycznych treści to nic nie stoi na przeszkodzie, by stać się szanowanym ekspertem w wybranej dziedzinie. Wpłynie to także pozytywnie na wizerunek marki!

Dotrzyj do większego grona klientów

Badania internetu Gemius z 2022 roku wskazują, że lutym liczba internautów w Polsce wynosiła 30 milionów użytkowników, a średnio dziennie z sieci korzystało ponad 25,5 mln osób. Robi wrażenie? Większość z nich to twoi potencjalni klienci. Nie warto więc bagatelizować potęgi Internetu i pozycjonowania. W naszym kraju jedyną liczącą się wyszukiwarką jest Google, to właśnie tam trafia niemalże 100% zapytań wyszukiwanych przez użytkowników. Z danych tych jasno wynika, że wysoka pozycja serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania Google pozwala dotrzeć do milionów potencjalnych klientów! Oczywiście należy dokonać odpowiedniej selekcji i wyboru fraz kluczowych, jednak potencjał bezsprzecznie jest naprawdę ogromny.

Wyprzedź konkurencję

Bez względu na branżę, w której działasz, konkurencja nigdy nie śpi i ciągle rośnie. Obecnie naprawdę ciężko przebić się przez wszystkie skierowane do konsumentów reklamy. Klienci bardzo często są przebodźcowani i w coraz mniejszym stopniu ufają przekazom promocyjnym. Pozycjonowanie ma tę przewagę, że trafia bezpośrednio do klientów już zainteresowanych danym produktem i usługą. W końcu poczynili oni już pierwsze kroki i zaczęli z wykorzystaniem wyszukiwarki poszukiwać informacji na określony temat. Nie pozwól więc wyprzedzić się konkurencji i bądź tą firmą, która jako pierwsza ukaże się internautom po kliknięciu znaczka lupki. Dane nie pozostawiają złudzeń. Liczą się tylko i wyłącznie te firmy, które znajdują się w TOP10 wyników wyszukiwania, a zdecydowanie najlepsze wyniki osiąga oczywiście TOP3.

Popraw współczynnik konwersji

Dobra pozycja Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google może znacząco poprawić współczynniki konwersji. Pamiętaj, że precyzyjne słowa i frazy kluczowe mają często wyższy współczynnik konwersji niż ogólne wyrażenia. Wynika to z faktu, że trafiają do konkretnego grona odbiorców. Klienci wyszukują konkretnych informacji i chcą uzyskać dokładną, rzetelną odpowiedź. Dlatego też wybierając słowa kluczowe do pozycjonowania, pamiętaj, by nie wybierać tych ogólnych jak „dieta” czy „salon fryzjerski”, tylko skupiać się na bardziej sprecyzowanych, a także lokalnych frazach. Oczywiście złotym środkiem jest odnalezienie tych słów kluczowych, które są wystarczająco ogólne, a na tyle sprecyzowane, by pasowały do wyszukiwań zdecydowanej większości użytkowników. Nie jest to jednak łatwe zadanie i wymaga sporego nakładu pracy. Jednak efekty są tego warte!

Niedoceniana rola autorytetu

Jak już wspominaliśmy pozycjonowanie, może być skutecznym sposobem na budowanie pozycji lidera i eksperta w branży. Niesie to za sobą szereg korzyści. Rynek jest pełen konkurujących ze sobą firm, a żeby się wybić, należy się czymś wyróżnić i zdobyć zaufanie konsumentów. Bycie postrzeganym jako ekspert w danej dziedzinie jest niezwykle pomocne. Sprawia, że to właśnie do Twojej firmy klienci zgłoszą się w pierwszej kolejności, gdy napotkają jakiś problem. Według Piotra Sulewskiego z WMH AGENCY – Autorytet wśród odbiorców zachęca do skorzystania z oferty marki i sprawia, że klienci są w stanie zapłacić więcej za określone produkty i usługi! Co więcej, bardzo często dzieje się tak, że internauci sami zaczynają promować treści udostępniane przez markę, ponieważ zdają sobie sprawę, że są one wartościowe i doceniają pracę włożoną w ich stworzenie. Należy jednak pamiętać, że wykreowanie się na eksperta i lidera w danej dziedzinie to długotrwały proces i przystępując do niego, należy uzbroić się w cierpliwość.

Opłacalność inwestycji w SEO ?

Za tym, by prowadzić działania pozycjonujące, przemawia naprawdę wiele argumentów. Jednak muszą być one prowadzone rzetelnie i skrupulatnie. Działanie tylko od czasu do czasu, z doskoku, nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, a jedynie przyczyni się do zmarnowania budżetu marketingowego. Pozycjonowanie stron  jest procesem niezwykle złożonym i długotrwałym, jednak przynosi szereg wielu korzyści, które w długotrwałym rozrachunku przyczyniają się do znacznego wzrostu sprzedaży i przychodów. Jeśli interesuje Cię autorska strategia SEO dostosowana do Twoich potrzeb oraz branży, w której działasz, to serdecznie zachęcamy do kontaktu z ekspertami WMH Agency. Pomogą Ci zbudować pozytywny wizerunek firmy, wzmocnić popularność marki i osiągnąć sukces!

Autor: Piotr Sulewskie, biegły sądowy w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie; Prezes Zarządu WMH AGENCY.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *