Chociaż iPhone nie jest reklamowany na całym świecie, jest dystrybuowany do wielu krajów na całym globie. Oprócz krajów, które reklamują telefon, godne uwagi są Argentyna, Kolumbia i Chile w Ameryce Południowej, Norwegia, Szwecja i Finlandia w Europie, RPA w Afryce, Rosja, Turcja i Indie w Azji oraz Nowa Zelandia w Oceanii. Tam można oficjalnie sprzedawać iPhone’a, a każdy Iphone 7 plus 32gb używany rozchodzi się jak świeże bułeczki.
Jako popularny produkt, iPhone jest szeroko rozpowszechniany na całym świecie. Chociaż iPhone ma największą sprzedaż w Ameryce Północnej, inne regiony, takie jak Europa i Azja, również przyczyniają się do znacznej sprzedaży iPhone’a.
Dystrybucja iPhone’a – ciekawostki
W dystrybucji iPhone’a jest kilka ciekawych wzorców. Jest używany w równym stopniu przez mężczyzn i kobiety w każdym wieku. Wręcz przeciwnie, telefon z Androidem, główny konkurent iPhone’a, jest używany głównie przez mężczyzn w wieku około 30 lat.
Dystrybucja iPhone’a ma pozytywny wpływ społeczny na sprzedaż aplikacji telefonu, co przynosi korzyści gospodarce ogólnoświatowej, a zwłaszcza amerykańskiej. Ponieważ iPhone jest dystrybuowany na całym świecie i jest mile widziany przez mężczyzn i kobiety w każdym wieku, 50% użytkowników iPhone’a kupuje co najmniej jedną płatną aplikację miesięcznie, co generuje ponad 10 miliardów przychodów dla Apple.
Wręcz przeciwnie, tylko 21% użytkowników Androida robi to co miesiąc. Ponadto popularność aplikacji na iPhone’a tworzy ponad 300 000 miejsc pracy. W przeciwieństwie do zadań w procesie produkcji iPhone’a, zadania aplikacji na iOS są wykonywane przez profesjonalnych inżynierów, którzy są wysoko wykwalifikowani w inżynierii komputerowej. Praca nie jest zbyt stabilna, ale gdy inżynier zaprojektuje popularną aplikację, zarobi dużo pieniędzy. Te miejsca pracy również w dużej mierze przynoszą korzyści gospodarce.
Iphone a środowisko
iPhone jest w większości poddawany recyklingowi lokalnie, co jest opłacalnym sposobem ochrony lokalnego środowiska, a także obniżenia kosztów recyklingu. Dlatego kraje, w których odbywają się dystrybucje iPhone’a, również uczestniczą w recyklingu telefonu. Apple bardzo dba o recykling i wierzy, że poprawa efektywności środowiskowej firmy zaczyna się od produktu. Ultrakompaktowa konstrukcja iPhone’a zapewnia wydajność materiałową, zmniejszając energię zużywaną podczas produkcji i odpady materiałowe generowane po cyklu życia iPhone’a. Ponadto iPhone jest w większości wykonany z aluminium, materiału, który jest łatwiejszy do recyklingu niż plastik, który nie jest zbyt przyjazny dla środowiska.
Ponadto opakowanie iPhone’a 6 w dużym stopniu nadaje się do recyklingu, ponieważ jest wykonane z materiałów pochodzenia biologicznego, w tym z płyty pilśniowej zawierającej 90% materiałów pochodzących z recyklingu pokonsumenckiego. Ponadto opakowanie iPhone’a 6 jest tak kompaktowe, że w samolotowych kontenerach transportowych można przewozić o 50% więcej jednostek niż iPhone’a pierwszej generacji.