Landing page a seo – jak przeprowadzić klienta przez lejek sprzedaży?

Liczy się pierwsze wrażenie. Niezależnie od tego, czy spotykasz się z rodzicami swojej dziewczyny, rozmawiasz o nowej pracy, czy podbijasz Azteków, to pierwsze wrażenie może zrobić lub zniweczyć całe przedsięwzięcie. Dotyczy to tak samo marek w przestrzeni cyfrowej, jak i czegokolwiek innego. Sposób angażowania osób odwiedzających witrynę po raz pierwszy może albo rozpocząć udaną podróż klienta, która powoli prowadzi potencjalnego klienta przez lejek sprzedaży, albo całkowicie odwrócić realnego potencjalnego klienta w stronę konkurencji.

W wielu przypadkach strony docelowe dają odwiedzającym witrynę wstępny wgląd w to, o co chodzi w Twojej marce. Wcześniej rozmawialiśmy o podobieństwach między projektowaniem witryn internetowych a „atrakcyjnością” na rynku nieruchomości – cóż, ta sama koncepcja ma zastosowanie również w tym przypadku. Prawidłowo wykonane strony docelowe zawierają przydatne i trafne treści i informacje, dają namacalne dalsze kroki w celu uzyskania dodatkowych możliwości zaangażowania i dają Twojej marce lepszy wgląd w osobę, która trafiła do Twojej witryny.

Czym dokładnie jest strona docelowa – landingpage?

Jeśli przeszukujesz starą dobrą sieć, aby znaleźć jasną definicję stron docelowych, prawdopodobnie znajdziesz dziwnie sztywne interpretacje. Niektórzy ludzie wyraźnie rozróżniają strony docelowe i strony główne. Inni powiedzą ci, że stronę internetową można naprawdę uznać za stronę docelową tylko wtedy, gdy ma osadzony formularz kontaktowy.

Jak więc najlepiej zdefniować stronę docelową? Mówiąc najprościej, jest to pierwszy punkt kontaktu między Twoją witryną a odwiedzającym. Może kliknęli płatną reklamę lub dotarli do Ciebie, korzystając z dobrych, staromodnych bezpłatnych wyników wyszukiwania. Tak czy inaczej, pierwszym punktem wejścia jest strona docelowa, a specjaliści tacy jak https://seochess.pl mogą Ci pomóc doprowadzić do niej jak najwięcej docelowych klientów.

Zgodnie z tą definicją, oczywiście strona główna może być również stroną docelową, jeśli pojawia się wystarczająco wysoko w wynikach wyszukiwania lub wyskakuje jako reklama AdWords. I tak, wiele stron docelowych rzeczywiście ma formularze do wypełniania przez użytkowników, którzy mogą przesłać swoje dane kontaktowe w zamian za pobranie zasobów, rejestrację na seminarium internetowe lub subskrypcję comiesięcznego biuletynu. Ale to nie znaczy, że muszą.

Problem z patrzeniem na sens landing page – stron docelowych przez tak wąski pryzmat polega na tym, że skończysz z  obsesją na punkcie niewłaściwych celów. Jeśli strona docelowa zawsze wymaga wypełnienia formularza kontaktowego, to nieuchronnie jej celem będzie generowanie potencjalnych klientów. Nie każda osoba, która trafia na tę stronę – zwłaszcza jeśli jest to jej pierwsze doświadczenie z Twoją marką – chce zrobić ten krok. Istnieje duża szansa, że ​​chcą po prostu szybko uzyskać informacje, zanim przejdą do kolejnego kroku. Rozwiń swoją koncepcję tego, czym może być strona docelowa, a znajdziesz dla niej wiele zastosowań w kampaniach marketingowych, od generowania potencjalnych klientów po świadomość marki.

Materiał W Partnerstwie z Seochess.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *