Poczucie celu w życiu jest niezbędne do dobrego samopoczucia. Równie ważne jest poczucie celu w pracy. Musisz nieustannie szukać i znajdować sens w swojej karierze, gdy zmieniają się okoliczności. Nie musisz rezygnować z obecnego pracodawcy, aby pozostać zaangażowanym. Jednak czasami możesz potrzebować fundamentalnej zmiany, jak praca za granicą bądź w całkiem innej branży.
Na przykład, jeśli myślisz: „Moje życie zawodowe musi być czymś więcej niż tylko siedzeniem tutaj, zarabianiem pieniędzy i nie wywieraniem wpływu”. Być może boisz się wchodzić do biura w poniedziałek rano, a może po prostu przerosłeś swoją pracę i nudzisz się do łez w swoim boksie. To wszystko wskazuje na to, że musisz znaleźć nowe poczucie celu w swojej karierze.
Właściwe nastawienie
Kiedy masz poczucie celu w pracy, czujesz:
• pasję,
• innowacyjność,
• zaangażowanie.
Skupiasz się na zewnątrz, aby służyć organizacji. Ponadto twój cel zawodowy jest w równowadze z twoim osobistym celem. Jeśli czujesz się w ten sposób, to masz nastawienie na cel. Jeśli jednak koncentrujesz się na rozwoju kariery i priorytetowo traktujesz zwiększanie swojej pensji, tytułu, wielkości zespołu, władzy lub sfery kontroli, masz nastawienie na karierę. Wreszcie, jeśli wykonujesz swoje obowiązki w zamian za wynagrodzenie i niewiele więcej, to masz nastawienie do pracy.
Spędzanie zbyt dużej ilości czasu tylko na karierze lub pracy jest destrukcyjne. Z pewnością jesteś niezadowolony ze swojej kariery, jeśli spędzasz więcej niż 50% swojego czasu na karierze lub na stanowisku pracy. Dlatego powinieneś poszukać nowej pracy, a może nawet nowej firmy, która zapewni Ci nowe poczucie celu. Unikaj popadania w samozadowolenie, ponieważ tylko skupienie się na sposobie myślenia o pracy lub karierze może zaszkodzić Twojej reputacji, prawdopodobieństwu awansu i długoterminowych perspektywach.
Nuda w pracy?
Czy odczuwasz brak zaangażowania lub czujesz się niewykorzystany w pracy? Istnieje wiele sygnałów ostrzegawczych, że możesz się nudzić w pracy i że przydałaby się nowa praca za granicą.
Możesz być znudzony gdy:
• Wykonujesz prywatne zadania w pracy
• Udajesz, że jesteś zajęty
• Czujesz się zmęczony i niezainteresowany pracą
• Uważasz, że twoja praca nie ma sensu
• Możesz wykonać swoje zadania szybciej niż w rzeczywistości
Możesz obawiać się zmiany pracy tylko dlatego, że możesz mieć obniżkę wynagrodzenia, nawet jeśli nie jesteś zainteresowany swoją obecną pracą lub pracodawcą w niewielkim stopniu lub wcale.
Znajdź swój cel
Życie jest krótkie. Zasługujesz na karierę, w której masz poczucie celu. Ale nie możesz pozostawić tego swojemu pracodawcy lub zespołowi. Od Ciebie zależy, czy określisz i zrealizujesz swój cel w pracy. Najlepsze sposoby na znalezienie celu w pracy obejmują: dowiedz się, co Cię motywuje, przeanalizuj swoje osobiste cele i znajdź firmę, która je wspiera, odkryj sposoby, w jakie możesz pomóc ulepszyć swoją firmę, przypisz osobiste wskaźniki wydajności, które naprawdę są dla Ciebie ważne.