W biznesie nigdy nie jest za późno, aby zacząć korzystać z Instagrama. Chociaż miliard użytkowników Instagrama jest tuż za rogiem, marketingowcy wciąż podążają za modą mas. Czemu nie? Ponieważ platforma wciąż wprowadza nowe funkcje specyficzne dla biznesu, być może nie ma lepszego czasu niż teraz, aby zbudować swoją obecność na Instagramie od podstaw.
Piękno korzystania z Instagrama w biznesie polega na tym, że platforma nie jest zarezerwowana dla żadnej konkretnej marki.
Prowadzisz firmę stacjonarną? Imperium e-commerce? A może prowadzisz działalność solo, próbując zdobyć jakąś klientelę? Dobrze! Na Instagramie czeka na Ciebie publiczność.
Jak korzystać z Instagrama dla firm: szybki i kompleksowy przewodnik
Na pierwszy rzut oka zastanowienie się, jak wykorzystać Instagram w biznesie, może wydawać się zniechęcające. „Co mam publikować? A tak w ogóle, co to jest Instagram? Dlaczego nikt nie lubi moich zdjęć? ”
Jednak pomimo wielu poruszających elementów Instagrama, przyciąganie obserwujących i zdobywanie klientów jest prawdopodobnie łatwiejsze niż kiedykolwiek.
Wszystko sprowadza się do Twojej strategii. Przedstawiliśmy najważniejsze wskazówki dotyczące Instagrama dla firm, które nie tylko pomogą Ci zacząć korzystać z platformy, ale także pomogą Ci zdobyć odbiorców, którzy pokochają Twoje treści.
Dostosuj swój profil
Uwaga spoiler: nie możesz wiele zrobić na Instagramie, dopóki nie wypełnisz poprawnie swojego profilu. Wypełnienie biografii biznesowej na Instagramie to pierwszy krok w kierunku budowania swojej obecności na platformie.
Tam, gdzie nie ma „właściwego” sposobu na utworzenie swojego profilu, poniższe zasady stanowią solidny punkt wyjścia w oparciu o najlepsze praktyki Instagrama:
-Zdjęcie profilowe: najlepiej użyć logo firmy jako zdjęcia profilowego, aby użytkownicy mogli łatwo zidentyfikować Twoją markę.
-Nazwa konta: ustaw tę nazwę swojej firmy, tak samo jak inne profile społecznościowe Twojej marki.
-Nazwa użytkownika: powinna to być również nazwa Twojej firmy. Pamiętaj, że Twoja nazwa użytkownika nie może zawierać spacji.
-Witryna: będzie to jedyny klikalny adres URL na Twojej stronie na Instagramie. Większość firm korzysta ze swojej witryny internetowej lub łączy się z najnowszą stroną promocyjną.
-Bio: Twoja biografia to miejsce, w którym przyciągniesz uwagę innych użytkowników. Możesz opisać, czym zajmuje się Twoja firma, podświetlić swoją witrynę internetową lub wcisnąć tutaj slogan swojej marki (lub właściwie wszystkie powyższe).
Pamiętaj, że masz dużo miejsca na kreatywność, jeśli chodzi o tworzenie profilu. Na przykład niejedna marka ma minimalistyczne podejście do swojego profilu, które idzie w parze z ich brandingiem. Minimalistyczne biografie na Instagramie są popularne wśród większych marek.
Przekształcenie konta w profil biznesowy na Instagramie to sprytne posunięcie, zwłaszcza jeśli Twoja firma ma fizyczną lokalizację. Takie profile mają dostęp zarówno do dogłębnych analiz, jak i dodatkowych informacji kontaktowych i lokalizacji, aby ludzie mogli się z Tobą skontaktować.
Bez aplikacji typu instagram lub fb biznesu nie da się wynieść na wyższy szczebel. Takie czasy. Kto się nie przystosuje nic większego raczej nie osiągnie