Komiksy są niesamowite – wszyscy czytają je w dzieciństwie, niektórzy z nas nadal je czytają, a coraz więcej specjalistów od marketingu wykorzystuje je w dzisiejszych czasach do reklamy.
Jeśli nigdy wcześniej o tym nie słyszałeś, prawdopodobnie będziesz zaskoczony i zlekceważysz to jako nieskuteczną (i dość dziwną) strategię dotyczącą treści. Chociaż tego typu promocja nie jest czymś, co zwykle widuje się na billboardach – komiksy to szalenie dochodowa branża, a wykorzystywanie ich w marketingu to rosnący i zaskakująco skuteczny trend.
Dlaczego warto wzmacniać swoją markę opowiadaniem historii z pomocą komiksów?
To prawda – komiksy nie są zwykłym narzędziem marketingowym. Jest to jednak niezrównane, jeśli chodzi o opowiadanie historii i łączenie klienta z ludźmi stojącymi za Twoją firmą. Każda marka potrzebuje silnego podstawowego przekazu i fascynującej historii, która nie brzmi jak nudna reklama sprzedażowa, ale raczej ma w sobie życie i pasję – coś, co sprawi, że będzie niezapomniana, a nawet inspirująca dla Twoich klientów. Oprócz renesansu w popkulturze komiksy są również intensywnie wykorzystywane w strategiach marketingowych, a ich prawidłowe wykonanie przynosi zdumiewające rezultaty. Jeśli chcesz rozwinąć swoją działalność i przyciągnąć nowych klientów lub chcesz, aby Twoja marka była bardziej przystępna i przyjazna dla klienta, jest to doskonała strategia do wykorzystania.
Przekonujące, wciągające opowiadanie historii z pomocą agencji takich jak https://saltomortale.pl/ ma kluczowe znaczenie dla udanej kampanii marketingowej. Twoja baza konsumentów nie może (i nie będzie) łączyć się z marką, która nie jest dynamiczna lub nie ma osobowości ani celu. Bez tych elementów Twojej marce brakuje haczyka, który przyciągnąłby ludzi do tego, co próbujesz komunikować, sprzedawać lub uczyć. Jednak dzięki wdrożeniu wypróbowanych i prawdziwych technik opowiadania historii za pomocą komiksów możesz praktycznie tchnąć życie w swoją firmę i nadać klientom określony charakter, z którym będą się odnosić.
Oto kilka pomysłów na pierwsze elementy układanki narracyjnej, na których powinieneś się skupić:
-
Jak powstała Twoja firma?
-
Dlaczego Ty i Twoi współpracownicy zdecydowaliście się założyć firmę?
-
Dlaczego Twoja firma, produkty i usługi mają znaczenie?
Pamiętaj, jak się czułeś, czytając komiksy jako dziecko (a nawet teraz, w wieku dorosłym!). Każdy obrót strony oferował nową przygodę. Nie było wiadomo, czy w następnej chwili możesz być zaskoczony, zainspirowany, zakochany czy śmiać się histerycznym śmiechem. To nic innego jak doświadczenie, które powinieneś zapewnić swoim klientom, pracując nad komiksami w swojej strategii marketingowej.
Tworząc solidną, wiarygodną narrację, która ilustruje kluczowe elementy narracji wymienione powyżej, rozszerzysz zasięg konsumentów i zwiększysz przychody. Kluczem do tego zyskownego i komunikatywnego zastrzyku jest pielęgnowanie empatycznych uczuć w twojej bazie konsumentów. W epoce cyfrowej ludzie są spragnieni kontaktu z ludźmi i doświadczenia – wykorzystaj to dla swojego biznesu!