Masz pomysł na biznes? Nie pomiń tych etapów!

Świetne pomysły to recepta na wielki biznes. A jako przedsiębiorcy wszyscy marzymy o wymyśleniu „kolejnej wielkiej rzeczy”. Jeśli więc uderzyła Cię fala inspiracji – gratulacje! Zrobiłeś pierwszy krok. Ale jak powie każdy właściciel małej firmy musisz pamiętać, że te wczesne etapy mogą spowodować lub zniszczyć Twoją firmę.

Może być kuszące, aby pominąć fazę badań lub po prostu wskoczyć na głęboką wodę ze swoim nowym pomysłem. Jednak założenie firmy wymaga czasu i inwestycji finansowych. Dlatego przygotowaliśmy ten przewodnik, aby pomóc Ci dowiedzieć się, czy masz realny pomysł na biznes – zanim zainwestujesz swoje ciężko zarobione pieniądze.

Masz nowy pomysł na biznes? Zacznijmy! Wykonaj następujące kroki, aby ocenić swój pomysł przed założeniem firmy:

  • Napisz swój biznesplan.

  • Oceń popyt na rynku.

  • Zbadaj swoich bezpośrednich i pośrednich konkurentów.

  • Poznaj swoich klientów – kim oni są, czego chcą?

  • Poproś o opinię na temat swojego pomysłu.

Łatwo jest zwlekać i odłożyć rozpoczęcie biznesplanu. Ale potraktuj to jako okazję, aby uporządkować swoje zamysły. Zanotuj swój pomysł na biznes. Pisanie biznesplanu od samego początku może zaoszczędzić wiele problemów. Zadaniem Twojego biznesplanu jest poprowadzenie Cię przez ten proces, zachęcenie do dokładnego rozważenia swojego pomysłu i oszacowania ryzyka, zanim włożysz wszystko w nowe przedsięwzięcie. Istnieje również wiele przykładowych biznesplanów, które można sprawdzić w Internecie, aby ułatwić sobie rozpoczęcie pracy.

Spójrz na swój biznesplan, jak na okazję, aby usiąść i spojrzeć na liczby. Pod koniec dnia zakładasz firmę, aby zarabiać na życie. Zanim założysz firmę, musisz zdecydować, ile pieniędzy chcesz na niej zarobić (czy jest to przedsięwzięcie w niepełnym wymiarze godzin, czy kariera w pełnym wymiarze godzin?), A następnie obliczyć, ile biznesu będziesz potrzebować zrobić, aby przynieść zysk. Czy Twoje szacunkowe koszty i przewidywane zyski sumują się? Bądź realistą!

Oceń zapotrzebowanie rynku

Jeśli pójdziesz naprzód i wprowadzisz swój produkt lub usługę przed przetestowaniem rynku, możesz się rozczarować. Oto dokładnie, jak tego uniknąć. Masz praktyczny pomysł na biznes, ale czy jest na niego miejsce na rynku?

Zadaj sobie trzy pytania:

– Jaki problem rozwiąże moja firma dla swoich klientów?

-Jak obecnie ludzie radzą sobie z tym problemem?

-Czy mój produkt lub usługa już istnieje? Jeśli nie, w jaki sposób zmieni się moja firma lub jak mogę ulepszyć to, co już jest dostępne?

Twój pomysł może być zupełnie nowy, ale jest więcej niż prawdopodobne, że istnieje już coś podobnego. Nawet najbardziej pomysłowe pomysły biznesowe opierają się na zapotrzebowaniu rynku. Prawdziwe pytanie brzmi: czy jest miejsce na jeszcze jeden? Tak czy inaczej, Twoje odpowiedzi pomogą Ci odkryć, czy możesz zaoferować unikalne rozwiązanie istniejącego problemu lub zrobić to lepiej niż konkurencja.

Bez względu na to, jak świetne są Twoje pomysły biznesowe, zawsze będziesz mieć jakąś konkurencję. I to nie jest złe. Kluczem do oceny pomysłu na biznes jest znalezienie konkurencji, przyjrzenie się temu, co robią (lub czego nie robią) i określenie, co można zrobić lepiej.

Jeden komentarz

  1. Ciekawie napisany artykuł choć przyznam szczerze, że łatwiej napisać niż zrobić 🙂

Skomentuj Anna Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *