Otwieramy agencję nieruchomości – jakie zaświadczenia są konieczne?

Prowadzenie biura nieruchomości wydaje się dobrym rozwiązaniem dla osób, które dobrze się czują w tej branży, mają wiedzę, doświadczenie oraz kwalifikacje do zajmowania się właśnie tą branżą. Trzeba jednak mieć świadomość, że aby otworzyć agencję nieruchomości, nie wystarczy mieć jedynie kapitał na start i dobre biznesowe chęci. Potrzebne są również konkretne uprawnienia, które pozwolą nam na swobodne prowadzenie działalności.

Aby prowadzić agencję nieruchomości, trzeba przede wszystkim posiadać licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami. Jej zdobycie nie trwa krótko, dlatego też trzeba o niej pomyśleć dużo wcześniej przed realnym otwarciem biura. O licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami mogą się ubiegać osoby, które mają pełną zdolność do czynności prawnych, nie były karane za przestępstwa gospodarcze i przeciwko mieniu, mają wyższe wykształcenie, a także ukończone roczne studia podyplomowe z dziedziny zarządzania nieruchomościami. Konieczne są również praktyki zawodowe w tym zakresie oraz zdanie państwowego egzaminu. W ten sposób uzyskuje się licencję, która pozwala na swobodne działanie i zajmowanie się różnymi formami obrotu nieruchomościami.

Czym zajmuje się agencja nieruchomości?

Zadania, jakie wykonuje agencja nieruchomości, są dosyć szerokie, często uzależnione od wcześniej ustalonego profilu firmy. Agencje często zajmują się sprzedażą, wynajmem, dzierżawą mieszkań, domów, działek, a także innych nieruchomości, które cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Bardzo często agencje zajmują się również inwestycjami deweloperskimi we współpracy z firmami budowlanymi, które budynki realnie stawiają. Prowadzenie agencji nieruchomości wymaga bardzo dobrej znajomości przepisów z różnych dziedzin, między innymi prawa budowlanego, prawa zamówień publicznych, ustawy prawo lokatorskie, a także wszystkich zawiłości związanych z finansami i podatkami. Dobrym rozwiązaniem jest, by w agencji nieruchomości pracowali specjaliści z tych poszczególnych dziedzin. Wtedy można mieć pewność, że zarówno kwestie księgowe, jak i umowy podpisywane z klientami będą w jak najlepszym porządku.

Warto promować swoją działalność

Aby biuro nieruchomości dobrze prosperowało, nie wystarczy posiadanie licencji oraz dobrych, wykwalifikowanych pracowników. Wśród agencji nieruchomości panuje dzisiaj dosyć duża konkurencja. Praktycznie w każdym większym mieście jest dziś co najmniej kilka biur, które zajmują się obrotem nieruchomościami. Warto więc szukać sposobów na wyróżnienie się wśród innych i dotarcie do jak największej grupy klientów. Bez względu na to, czy sprzedajemy mieszkania w Warszawie, nieruchomości Gorzów Wielkopolski czy działki nad morzem, dobrze jest mieć porządną, funkcjonalną stronę internetową, zadbać o pozycjonowanie, obecność w mediach społecznościowych, a także o to, by wszystkie ogłoszenia były zamieszczane i usuwane na bieżąco. Ważna jest też obsługa klienta – im wyższy jej poziom, tym większa pewność, że klienci chętnie będą korzystali z usług biura.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *