Małe i lokalne firmy kwitły od wieków i pozostają konkurencyjne nawet na dzisiejszym złożonym i różnorodnym rynku. Jednak teraz, gdy wszystkie firmy mogą sprzedawać i promować się online, właścicielom małych firm jest jeszcze trudniej konkurować z dużymi, uznanymi, krajowymi i międzynarodowymi organizacjami.
Ale zanim będziesz zbytnio zastraszony, cofnij się o krok i spójrz na sytuację. Mimo że małe firmy mają pewne znaczące wady w świecie marketingu internetowego, te wady nie są przełomowe. Jeśli wiesz, czym one są i jak je przezwyciężyć, możesz najlepiej nawet swoich najzagorzalszych konkurentów. Oto wady i sposób ich rozpoznania i przygotowania.
1. Dostęp do mniejszej liczby zasobów
Jedną z najbardziej oczywistych wad jest względny brak zasobów, z którymi borykają się małe firmy. Duże firmy już dawno się ustabilizowały i zwykle pracują z mniejszym długiem (nie wspominając o przychodach przekraczających miliony złotych). Z drugiej strony małe firmy mają ograniczone dochody i ograniczone budżety na działania marketingowe.
Jednak fakt, że kampania marketingowa konkurencji jest większa lub droższa, nie oznacza, że jest z natury bardziej skuteczny. Mając ograniczone zasoby, musisz być mądrzejszy w kwestii tego, gdzie i jak wydajesz swoje pieniądze, koncentrując się na kampaniach, które zapewniają najwyższy możliwy zwrot.
2. Krótsza historia, mniejsze doświadczenie.
Każda duża firma zaczyna się jako mała firma, zwykle lokalna – więc nie pozwól, aby twój brak historii uniemożliwił utworzenie nowej historii. Ponieważ mniejsze firmy nie mają zbyt dużej reputacji ani wielu referencji, mają mniej podstaw do pracy, kiedy zaczynają marketing.
Rozwiązaniem jest skupienie się na innych obszarach, w których masz siłę; na przykład, czy Twój produkt jest zdecydowanie lepszy niż produkt konkurencji? Czy jesteś bardziej elastyczny dla swoich klientów? Możesz także skorzystać z różnych usług aby szybko zdobyć świetne recenzje i uzupełnić tę historię.
3. Poleganie na indywidualnych relacjach
Gdy zaczniesz od początku, Twój zespół będzie niewielki i będziesz polegać na indywidualnych relacjach (takich jak osobowość swojego dyrektora generalnego i zespołu kierowniczego), aby kierować początkowymi partnerstwami biznesowymi i sprzedażą. Zamiast postrzegać to jako wadę, wykorzystaj to na swoją korzyść; rozwijaj marki osobiste w zespole i stamtąd rozwijaj swoją główną markę.
4. Ograniczona wiedza specjalistyczna
Ponieważ nie będziesz w stanie zatrudnić ani zapewnić najlepszych ekspertów ds. Marketingu do pracy w imieniu Twojej marki, będziesz mieć ograniczoną pulę talentów i kreatywności, z których możesz skorzystać przy tworzeniu swoich kampanii.
Zamiast tego postaraj się nauczyć jak najwięcej, aby poprawić siebie i zatrudnić freelancerów i niezależnych kontrahentów, którzy pomogą ci kierować i wykonywać pracę w sposób opłacalny.
5. Przywiązanie do fizycznej lokalizacji
Ponieważ Twoja firma jest prawdopodobnie powiązana z fizyczną lokalizacją, nie będziesz w stanie sprzedawać swojej firmy na rynku krajowym – przynajmniej nie tak skutecznie, jak duże, ogólnopolskie firmy. Istnieją jednak wyraźne zalety lokalnego marketingu online. Na przykład możesz popracować nad lokalną kampanią SEO.