Dla niektórych rozpoczęcie działalności z partnerem to świetny pomysł. Szansa na wspólne spędzanie czasu i dzielenie się doświadczeniami z prowadzenia firmy. Dla innych to koszmar. Jeśli myślisz o współpracy z małżonkiem, istnieje dodatkowa presja, aby odnieść sukces. Oto kilka ważnych wskazówek, które należy zapamiętać, zakładając firmę z drugą połową.
1. Szanujcie nawzajem swoje unikalne praktyki pracy
Pamiętaj, że twój małżonek nie jest twoim podwładnym – i nie można mu powiedzieć, co ma robić jak pracownikowi. To, że w określony sposób radzisz sobie z obowiązkami partnera, nie oznacza, że druga połowa musi robić to tak samo!
Staje się bardzo niebezpieczne, jeśli spróbujesz zarządzać obciążeniem i wydajnością małżonka – jest to problem, który często zdarza się przy braku nadzoru i podwładnego. Pamiętaj, aby zarządzać bardzo ostrożnie.
Ważne jest, aby odejść od rozpraszania uwagi na biurku i poświęcić się rozmowie przez porządek obrad wokół stołu konferencyjnego. Ma to zasadnicze znaczenie dla zrozumienia ogólnego obrazu firmy i oznacza, że oboje jesteście świadomi wzajemnego obciążenia pracą i zadań.
2. Stawiaj na swoje mocne strony
Oboje jesteście osobnikami i będziecie mieli różne mocne i słabe strony. Pamiętaj, że nie musisz robić wszystkiego razem i musicie odpowiednio dzielić swoje zadania.
3. Nie zapomnij o subtelnościach
Nie zapomnij pochwalić swojej drugiej połowy, gdy wykonuje dobrą robotę. Nadal jest miło słyszeć i jest to ważne dla utrzymania satysfakcji z pracy. I tylko dlatego, że jesteś w związku małżeńskim, nie oznacza to, że możesz odpuszczać sobie znaki zadowolenia, czy słowo dziękuję!
4. Mieć własną przestrzeń
Współdzielenie biura może działać – i może być zabawne, przyjazne i produktywne. Pamiętaj jednak, że każdy potrzebuje własnej przestrzeni do pracy. Istnieje ograniczenie całego dzielenia się troską. Konieczne jest posiadanie własnego biurka i konfiguracji IT.
5. Zrozum, jak twój związek wpływa na innych
Para może stworzyć zastraszający blok mocy. Twoim obowiązkiem jest ułatwienie stronom trzecim. Ważne jest, aby otwarcie mówić o swoim związku – zwłaszcza jeśli zachowałeś swoje nazwisko panieńskie i może być niejasne, że jesteście małżeństwem.
6. Bądź otwarty
Jeśli dopiero zaczynasz, staraj się nie zabierać ze sobą swoich starych uprzedzeń. Oczywiście dobrze znasz swojego małżonka, ale niekoniecznie znasz go w kontekście pracy. Ludzie mogą zachowywać się zupełnie inaczej poza sferą domową i możesz być zaskoczony. Nie przegap ukrytego talentu w swojej organizacji, myśląc, że wiesz wszystko o swoim małżonku.
7. Nie zabieraj go ze sobą do łóżka (zbyt często)
Nierealistyczne jest oczekiwanie, że dyskusje w pracy ograniczą się do godzin pracy – są jednak ograniczenia. 3 nad ranem rzadko jest dobrym czasem na rozmowę o interesach.
Jeśli omawiasz problemy związane z pracą przy stole, pamiętaj o dołączeniu innych – dzieci mogą się wiele nauczyć, uczestnicząc w rozmowach biznesowych.
8. Nie zapomnij – nie wszyscy są rodziną
Gdy Twoja firma zacznie się rozwijać i zaczniesz zatrudniać pracowników – pamiętaj, aby odpowiednio dostosować swoją działalność i infrastrukturę.